Rövid leírás
A budapesti svábhegyi fogaskerekű vasút építője. Az illetékes hatóságok gyorsított eljárásban adták meg az engedélyt, így 1873 júliusában Cathry Szaléz irányításával megkezdhették az építési munkát. Az első sínszálakat 1874. április 22-én rakták le, június elején megtarthatták a próbamenetet, és 1874. június 24-én, délután nagy ünnepség közepette átadták a főváros érdeklődő közönségének az új közlekedési eszközt, ami Európa harmadik fogaskerekű vasútja volt. Az egyvágányú, 2,8 km hosszúságú budai fogaskerekű gőzvasút két végállomásának szintkülönbsége 260 méter volt, az utazás fölfelé 25, lefelé 17 percig tartott. A járműpark kezdetben három svájci gyártású gőzmozdonyból, tíz kéttengelyes személykocsiból és három teherkocsiból állt.
Később ő tervezte a pozsonyi és az esztergomi Duna-hidat is.