Rövid leírás

Rotter Lajos

 

A Műegyetemi Csendőrzászlóalj (1919–1920), a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület alapító tagja (1921), műegyetemi évfolyamtársával, Feigl Gyulával megalapították a Feigl–Rotter Repülőgépépítő Vállalatot (1923), megépítették a FEIRO I. felsőszárnyas, zártkabinos négyüléses utasszállítót, majd a FEIRO Dongót, de értékesíteni nem tudták.

A Gödöllői Cserkész Világtalálkozó alkalmával létrehozta a cserkészrepülő szakágat (1933), és a tábor közelében cserkész repülőteret működtetett. Erre az alkalomra készítette el a műrepülésre is alkalmas, 20 méter fesztávolságú, Karakán típusú vitorlázó-repülőgépét. Ezzel a géppel 1934-ben a Hármashatár-hegyen, 24 órás időtartam-világrekordot ért el. Európa- és világrekordok és több vitorlázó-repülőgép építése után, 1936-ban, a berlini olimpián megrendezett Motornélküli Repülőnapon próbálta ki nagy sikerrel legújabb gépét. A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) munkáját nem támogatta, ennek ellenére a saját tervezésű és építésű, 20 méter fesztávolságú Nemere vitorlázó-repülőgépével cél–táv-világrekordot állított fel. 1936. aug. 12-én, a berlin-rangsdorfi repülőtérről (1786 méter magasság és 140 km/ó sebesség elérésével) 326,5 km megtétele után szállt le Kiel-Holtenau repülőterén. A vitorlázórepülés ugyan nem volt olimpiai szám, a Német Aero Club mégis olimpiai győztesnek nyilvánította. A Danuvia Fegyver és Lőszergyár mérnöke (1936–1947), az Orion Rádió és Villamossági Rt. műszaki igazgatója (1948–1951).

 

 

(A kép forrása: http://harmashatarhegy.hupont.hu/8/rotter-lajos)