Rövid leírás

Vörös Imre

A József Műegyetem Gépészmérnöki Osztály Általános Géptani és Géprajzi Tanszéke tanársegéde (1926–1931); közben az USA-ban Jeremias Smith-ösztöndíjas vendégkutató (1929–1930), a Mezőgazdasági Iparok Tanszék tanársegéde (1931–1934). A MÁVAG budapesti gyártelepének szerkesztőmérnöke (1934–1939). A József Nádor Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (JNMGE) Gépészmérnöki Kar Aerodinamikai Tanszéke egy. adjunktusa (1939–1940), Gépelemek Tanszéke ny. rk. tanára (1940–1943), ny. r. tanára (1943–1952), egy. tanára (1952–1973). A tanszék vezetője (1940–1968), a Gépész- és Vegyészmérnöki Kar dékánja (1949–1950), az egyetem rektora (1950–1954). Az Állami Műszaki Főiskola alapító igazgatója (1947–1949). Az MTA Gépészeti Bizottsága (1959–1967), Kinetikai és Kinematikai Bizottsága (1967–1969), Gépszerkezettani Bizottsága tagja (1969-től). A Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) választmányi tagja (1966-tól), Fogaskerék Szakbizottsága elnöke (1958-tól).

Fogaskerékgyártással, fogaskerekek méretezésével, fogalaktényezők teljes feltárásával és pontossági vizsgálatával foglalkozott. Jelentős szerepet játszott a műanyag fogaskerekek számos elméleti és gyártási problémájának megoldásában, ezzel kapcsolatos több, nemzetközileg is elismert találmánya is volt. Jelentős eredményeket ért el továbbá a fogaskerekek csúszásra méretezésével kapcsolatos szerkesztői eljárások továbbfejlesztése terén. A budapesti műegyetemen nemzetközileg is korszerű, gépelemeket vizsgáló laboratóriumot fejlesztett ki.