Alkotók:
Sas Bálint és Sas Viktor
Részletes bírálat:
A pályamű a szétszórtság, valamint a szétszórtság ellenére mégiscsak létező összetartozás ambivalenciáját igyekszik megfejteni. A félkör kupolacikkelyek együttese egy olyan térjáték, amelyben az emlékhelyet körbesétáló látogató változó nézőpontjából a kupolacikkelyek képe is folyamatosan változik, egy kitüntetett pontban azonban rendeződni látszik: itt felismerhető a hármas halom rajzolata, ami a magyar heraldika egyik jellegzetes szimbóluma. Az emlékhely méreteinél fogva képes lehetne rá, hogy bejárható legyen, a talajszinttől való elemeléssel, az emlékhely körüli meredek rézsűvel azonban ez lehetetlenné válik. A koncepció bár érdekes és adekvát válasz lehet a szétszóratottság térbeli leképezésére, a tervezett együttes túlzó, a sírkertben aránytalanul nagy tárgyként jelenne meg, melyet a másfél méteres talajmagasítás még tovább fokozna. Megközelíthetetlensége a látogatók számára elidegenítő hatással lehet, a kívülállóság érzetének ébresztése a határainkon túl nyugvó magyarok emlékhelyének esetében kedvezőtlen üzenet.