Alkotók:
Juhász Kristóf Attila
Építész, 2010-ben végzett a BME Építészmérnöki Kar építészmérnök szakán, 2014-ben a ÉME Mesteriskola XXII. ciklusában tanult. 2010-ben MÉSZ-MÉK Építész Diploma Díjjal, 2017-ben BÉK Építészeti Nívódíjjal (Budafoki Szomszédok Piacáért) illették.
Válogatott munkái: 2015 Budafoki Szomszédok Piaca, Budapest (vezető tervező: Kertész András Tibor), 2016 Paskál Strandfürdő fejlesztése, Budapest (vezető tervezők: Mikó László és Szántó Tibor), 2018 Kétlakásos társasház, Budapest, 2020 Geraldine Kávézó a Múzeumkertben, Budapest, 2021 Netizen Hotel & Hostel, Budapest (vezető tervezők: Mikó László és Szántó Tibor), 2022 Vác, Madách Imre Művelődési Központ felújítása és könyvtár funkcióval bővítése tervpályázat – MEGVÉTEL (tervezőtárs: Pék Elemér), 2022 Gyermekvasút új szállásépülete, Budapest.
Pék Elemér
Építész, tanulmányait 2014 BME Építészmérnöki Kar építészmérnök szakán, majd 2021 ÉME Mesteriskola XXV. ciklusában szerezte.
Válogatott munkái: 2017 Tapolcai Járásbíróság és Járási Ügyészség tervpályázat – MEGVÉTEL (tervezőtárs: Juhász Kristóf Attila), 2019 Lakóépület tervezése, Budapest, Csillaghegy, 2020 Geraldine Kávézó a Múzeumkertben, Budapest (tervezőtárs: Juhász Kristóf Attila, Gál Róbert), 2021 Netizen Hotel & Hostel, Budapest (vezető tervezők: Mikó László és Szántó Tibor), 2021 A&O Hostel, Budapest (vezető tervező: Mikó László), 2022 Vác, Madách Imre Művelődési Központ felújítása és könyvtár funkcióval bővítése tervpályázat – MEGVÉTEL (tervezőtárs: Juhász Kristóf Attila), 2023 Dürer Irodaház, Budapest (tervezőtárs: Tóth Tamás, vezető tervező: Kertész András Tibor).
Részletes bírálat:
A pályamű központi eleme egy temetői harangláb, amelynek harangja meg is szólaltatható. A Bíráló Bizottság a tervben értékelte, hogy a pályázók egyrészt igazodtak a temetői környezethez és az emlékeztetés hagyományaihoz, mégis merészen nyúltak a témához. A harangtorony a temető kiemelt objektuma lehetett volna, azonban a Bíráló Bizottságnak két perdöntő kritikai észrevétele is volt. Az egyik, hogy a keletkező hangok az egész temetői környezetet átalakítanák – a harang használata, bár a személyes emlékezetet valóban összeköthetné a kollektívval, a temető más használói számára zavaró is lehetne. A másik, hogy a harangláb formája, bár a design tekintetében érdekes kompozíció, lehajló formájával nem igazán szerencsés választás. Mindemellett a körpad nem igazán nyújt alkalmat a közös emlékezésre.