Rövid leírás
Budapesten kameraman (1916–1917), riporter-operatőr (1917), az Astra Filmgyár (1918), majd a Star Filmgyár operatőre (1918–1919), ill. különféle budapesti filmgyárak megbízásából filmeket forgatott (1919–1928). Balogh Rudolf közreműködésével került az Est-lapokhoz, állandó fotóriporternek. Felvételei, képriportjai a Pesti Napló képes mellékleteiben (1928–1939), a Híd (1938–1944), a Film–Színház–Irodalom, a Képes Világ, a Kis Újság, a Képes Figyelő és a Hungarian Foreign Trade c. lapokban jelentek meg.
A magyar sajtófotográfia és a szociofotó egyik úttörő alakja, aki kisfilmes gépet használt munkája során, és kerülte a mesterséges megvilágítást; ez biztosította a gyorsaságot, mozgékonyságot és természetességet. Az életlenséget, a bemozdulást és a kép-sorozatot kifejezőeszközként alkalmazta. Vegyi úton restaurálta Petőfi Sándor egyetlen hiteles arcképét, egy 1847-ben készült dagerrotípiát (1957).
(A kép forrása: http://photonet.hu/online/fotomuveszet/mult-szazad/escher-karoly/)