Rövid leírás
A budapesti Fegyver- és Gépgyár munkatársa (1897–1902), a Le Havre-i Westinghouse Gyár tervezőmérnöke (1902–1909), a cég aradi fiókvállalata, a Magyar Automobilgyár Rt. Westinghouse műhelyfőnöke (1909–1912), a Magyar Általános Gépgyár (MÁG) autógyárának műszaki vezetője (1912–1917). A Ganz–Fiat Repülőgépmotorgyár igazgatója (1917–1923), a Fejes Lemezmotor- és Gépgyár Rt. vezetője (1923–1929), egyúttal a londoni The Fejes Patents Syndicate Ltd. (1926–1927), ill. az ebből alakult The Ascot Motor Manufacturing Co. Ltd. igazgatója is (1927–1929). Budapesten alkalmazott műszaki tervező, mezőgazdasági kézieszközök tervezésével foglalkozott (1929-től). A Magyar Mérnöki Kamara mérnöki címjogosultsággal felruházott tagja.
Tervezői pályafutásának kezdetén közreműködött az első magyarországi dízelmotor kivitelezésében (Böszörményi Jenővel és Schimanek Jenővel, 1897), később Le Havre-ban részt vett a Westinghouse-autók tervezésében és kivitelezésében. A MÁG-ban megtervezte 25 LE-s túraautóját, amellyel nemzetközi feltűnést keltett (a nemzetközi Tátra–Adria túraúton mutatták be, 1913-ban; az autó sorozatgyártására az I. világháború miatt nem került sor). Később érdeklődése a repülőgépmotoroknál alkalmazott gyártástechnikai megoldások felé fordult. Nevéhez fűződik a repülőgépmotoroknál alkalmazott hegesztett acéllemezeknek az autógyártásba való átültetése (Fejes-féle lemezautó). Másik fontos találmánya az addigi U-profilú hossztartók és kereszttartók helyett hegesztett, zárt profilú, négyszög-keresztmetszetek gyártása acéllemezből (Fejes-féle járműalváz, 1922).
(A kép forrása: https://www.arcanum.hu/en/online-kiadvanyok/Lexikonok-magyar-eletrajzi-lexikon-7428D/f-7547C/fejes-jeno-7558D/)