Rövid leírás
A budapesti Nemzeti Színház (1934–1941), a Madách Színház színésze (1941–1944), a Művész Színház színész-rendezője és igazgatója (1945–1949), ismét a Nemzeti Színház művésze (1949–1951, 1953–1962). A Magyar Néphadsereg Színháza főrendezője (1951–1953), a Vígszínház színésze és főrendezője (1962–1979), egyúttal a Vígszínház igazgatója is (1971–1979). A Színészegyesületi Iskola (1946–1949), a Színház- és Filmművészeti Főiskola r. tanára, főisk. tanára (1949–1979) és a Főiskola rektora (1974-től). Rendezéseit az aprólékos kidolgozottság, biztos technikai tudás, a játéktér jó kihasználása, valamint a határozott színészvezetés jellemezte. Színészi munkáját háttérbe szorította a számára sokkal lényegesebb színházvezetés–filmrendezés–pedagógia hármasa. Színészi játékát erősen karakterizáló vonások jellemezték.
Ismertebb filmjei színészként: A tanítónő (1945); Vasvirág (1958); Hattyúdal (1963); Nappali sötétség (1963); Fény a redőny mögött (1965); Sellő a pecsétgyűrűn (1967); Bűbájosok (1969); Történelmi magánügyek (1969); rendezőként: Merénylet (1959); Csutak és a szürke ló (1960); Emberrablás magyar módra (1972); Ártatlan gyilkosok (1973); színész-rendezőként: Foto Háber (1963); A kőszívű ember fiai (1964); Egy magyar nábob (1966), Kárpáthy Zoltán (1966); Egri csillagok (1968); Fekete gyémántok (1976).