Nemzeti Sírhelyek


Benedikt Ottó

Rövid leírás

Benedikt Ottó

A moszkvai Közlekedésmérnöki Egyetem tanszékvezető egyetemi tanára (1939–1955), a szovjet kormány engedélyével Magyarországra költözött (1955). A BME Villamosmérnöki Karán az általa alapított Különleges Villamosgépek (1955. nov. 1.–1959), ill. Különleges Villamosgépek és Automatika (1959–1961), majd a Villamosgépek Tanszék tanszékvezető egyetemi tanára (1961–1966. jún. 30.); közben az egyetem rektora (1957–1958). Az MTA általa megszervezett Automatizálási Kutatólaboratóriumának vezetője (1960–1964), az Automatizálási Kutatóintézet igazgatója (1966–1971), tud. tanácsadója (1971–1975). 

A magyarországi automatizálási kutatások megszervezőjeként és első irányítójaként elsősorban különleges villamosgépekkel, villamos hajtásokkal és az automatizált villamos hajtások problémáival foglalkozott. Bécsi tartózkodása idején alkotta meg az 50 periódusú, önműködően kompenzált, egyfázisú kommutátor motort (=Benedikt-motor), ennek továbbfejlesztésével a II. világháború után létrehozta az autodinnek nevezett erősítőgépet, 

 

(A portrékép forrása: História-Tudósnaptár ; http://tudosnaptar.kfki.hu/historia/egyen.php?namenev=benedikt)