Rövid leírás
A londoni Hunter & English vasöntöde és gépgyár mérnöke (1834), majd gr. Széchenyi István hívására Magyarországra érkezett, ahol különféle vízépítési munkákkal bízták meg. Visszatért Angliába, majd névrokona, Tierney William Clark megbízta a Lánchíd építésének vezetésével (1839; 1849. nov. 20-án avatták fel).
Az Országos Közlekedési Bizottság tanácsadója (1847), a forradalom és szabadságharc idején a közmunkák minisztériumának műszaki tanácsosa (1848, Széchenyi visszavonulása után lemondott tisztségéről). A bukás után a leitmeriti Elba híd és a bécsi Gumpendorfi híd építésének felügyelője (1849–1851), ismét visszatért Pest-Budára, ahol Tierney William Clark ezúttal a Várhegy alatt húzódó alagút tervével bízta meg (1851; 1857-ben adták át).
(A kép forrása: Wikipédia)