Rövid leírás
Budapesten született Lampich Antal ércöntő és Müller Jozefa gyermekeként. A Műegyetemen jelentkezett pilóta-tanfolyamra. Az Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) tervezőirodáját és műhelyét 1921-től irányította, ahol repülőgép-tervezéssel és építéssel foglalkozott. A műhely irányítását 1929-ben Bánhidi Antal vette át.
1924-ben a világ első motoros vitorlázó repülőgép, az az L–1 megépítője, melyet 12 LE-s Thorotzkai-motorral szerelt fel. Ugyanebben az évben Budapesten házasságot kötött Szücs Piroska Máriával, akivel 10 évvel később elváltak.
1925. szeptember 4-én elkészült a Lampich L2 típusú könnyű repülőgép. A sárkányt Lampich Árpád szerkesztette, az üzembiztos 13,2 kW-os (18 LE) motort Thorotzkai Péter tervezte.
1927-ben Bánhidi Antallal közösen tervezett és épített 200 kg önsúlyon aluli gépet. A 62,5 kW-os WM–Siemens SH–11 motorral felszerelt BL–6 (BL – Bánhidi–Lampich) volt az első magyarországi kétüléses iskolagép.
Rubik Ernő 1931 nyarán Lampich egyik gépének építésébe kapcsolódott be, amelyet Budapesten, a Mester utcában készítettek egy gazdag üzletember megrendelésére. Bécsben a Hopfner Flugzeugbau szerkesztőmérnöke, majd a Győri Vagongyár repülőgép-osztályán, később a Sportárutermelő Vállalat vitorlázó-repülőgép-üzemében dolgozott Esztergomban. A 40-es évek végén építette meg munkatársaival (Balogh János, Kapuvári Jenő, Pusztai Béla, Sónyi Gusztáv, Dr. Szomolányi Károly) a Győr II-t, az első magyar fémépítésű teljesítményvitorlázó gépet. A II. világháború után részt vett a magyar sportrepülés újjáépítésében.